19 Kasım 2009 Perşembe

İpe Boncuk Dizme Oyunu

Selin (22 ay)

Malzemeler: 3-5 tane tahta boncuk, boncukların rengiyle kontrast renkte, biraz uzuncana ve ince olmayan ip.
Dün Selin uykudan uyanınca ipe boncuk geçirme oyunu oynadık. Daha doğrusu oynamaya çalıştık. Çünkü şaşkın ben, yün ipliğin ucunu çakmakla yakıp azıcık sertleşse bile tahta boncukların arasından geçerken eğilip büküleceğini hesaplayamadım. Ortaya aşağıdaki fotoğraflarda gördüğünüz görüntüler çıktı.
 
Önce ben bir kaç defa ipi ve boncukları nasıl tutması gerektiğini gösterdim. Boncukları, delikleri yanlara gelecek şekilde tutmak yerine aşağı ve yukarı gelecek şekilde tutup, ipi yukarıdan aşağıya geçirmeye çalıştı. Oyunu çok ciddiye aldı ve bir kaç tane boncuğu yoğun gayretler sonucunda ipten geçirdi ama boncuklar şöylee ipten kayarak aşağıya in(e)medi. Meleğim epey inat ve de ısrar etti oynayacağım diye ama aynı inat “nayır!, nayır!geçmeyeceğim boncukların aralarındannn!”, diyen ipte de olunca bir süre sonra oyun azaba dönüştü.

Bu sırada eline aldığı bir boncuk yanlışlıkla düşüp bir diğer boncuğa çarpınca çıkan ses o kadar hoşuna gitti ki Selin’in, o andan itibaren ipi hiç iplemedi ve boncukları avuçlayıp avuçlayıp –ki küçüçük avuçlarına topu topu iki tane boncuk sığabiliyor:))- diğerlerinin üzerine attı. Aktivite pek başarılı değildi ama boncukları tokuşturma kısmı epey eğlenceliydi. Bu aktiviteyi bir dahaki sefere çamaşır ipi kullanmak üzere aklımın bir köşesine kaldırdım.

5 yorum:

Iraz dedi ki...

Ben 4 ana renkte boncuk aldım ve de ayakkabı bağı aynı renkte, renkleri gruplayabilsin diye..
Sevgiler :)

Ana Panda dedi ki...

Bu yaşlardakı çocuklar için boncuk zor ola biliyor.. şuradakı yazmı okumanızı tavsiye ederim ---

http://anapanda.azeriblog.com/2009/10/16/naneli-qabaq-yemeyi-ushaqlar-uchun-boyunbaghi-fealiyyet

Meyve suyu filan içtiğimiz şu kamışlar var ya, ben onları kesiyorum, ağzı geniş dolayısıyla sinirlenmiyor çocuklar.
ha bi de şu ipleri yakmak yerine, ucuna bant yapıştırın, kolay geçer o zaman.

sevgiler... bebişinize de öpüyorum.

Anne Panda - EsmaNur

Sermin dedi ki...

çiğdemcim en güzeli ayakkabı bağına geçirmesi. ama yoksa bir ipin ucuna yapıştırıcı bantlardan sar. üstü üste sarınca bayağı sert oluyor. hem uzun da yapabiliyorsun. böylece rahatça geçirebilir munisem boncukları

Yelish dedi ki...

Merhaba
Yorumunun ustune ziyarete geldim sayfani ve meslegin psikolog sanirim ?
Bu kadar guzel orneklerde bir psikologdan cikabilirdi ancak :)


Tesekkurler

Limonlu Turta dedi ki...

Arkadaşlar,
Çok teşekkür ederim önerileriniz için. Sizden de yazılar bekliyorum bloga:))

Yeliz merhaba,
hayır, ben psikolog değilim. İltifat olarak alıyorum sözlerini, sağol.
Hepinize sevgiler,
ç.